Anmeldelse: Cybersounds: Essays on Virtual Music Culture

Forfatter, forsker, freelance musikkjournalist og gjestende professor ved Manhattan College, Michael D. Ayers, har samlet flere internasjonale eksperter med imponerende referanser som utforsker fenomenet til den nylige internettmusikkrevolusjonen, hvor det har vært en konvergens mellom artister, kapitalisme, fans, media, teknologi og musikk i seg selv. Resultatet er en utmerket samling av essays omtalt i Cybersounds: Essays on Virtual Music Culture, som gir en innsiktsfull analyse av emner som hittil mangler teknisk raffinement i diskusjonene.

Bokanmeldelse: Michael D. Ayers

Ved å bringe disse ekspertene sammen har disse bidragsyterne gjort en enestående jobb med å bryte ned sine grunnleggende komponenter som hurtigknappspørsmål som de juridiske utfordringene rundt musikk og fødselsinternet og utviklingen av cyber-samfunnet hvordan teknologi brukes til å motvirke spørsmål om bedriftens interesse. om transformasjon og hvordan cyberspace er opptatt. har påvirket måten vi verdsetter musikk fra passive til aktive roller til spørsmål om makt og regulering, til som Ayers uttalte, “musikk i online-verdenen har presset konvolutten” fremveksten av Apples iPods hvordan band bruker sine nettsider innen merkevarer selv og hvordan fans samhandler hvordan musikk og online aktivisme har forent hvordan fans utfordrer innspillingsindustrien og handler sine egne hjem og lager live konsertopptak av hvordan artister og DJ-er jobber sammen over store geografiske rom for å skape nye typer, samt hvordan teknologer jeg nye digitale opptak i cyberspace muliggjør nye kreative effekter bootleg trading og peer to peer file trading, samt restrukturering av distribusjons- og forbruksmønstre for musikk.

Cybersound

Dette er bare et utvalg av det store området denne boken dekker, og som Jonathan Sterne, en av bidragsyterne, bekrefter, “Cybersounds gir oss en enestående mulighet til å reflektere over musikk på Internett og status for stipend på musikk på Internett.”

I akademisk forstand, men for det meste uformell presentasjon, er dette en utmerket samling essays som bryter ny bakke for å utdanne lesere om konvergensen mellom nettkultur og musikkvitenskap. I tillegg har takket være disse bidragsyterne nå blitt åpnet døren som studien av disse to fagene har gått langt.